Afaceri esuate ale vedetelor - lista "ratatilor"
Publicat Marti, 04 octombrie 2011, de catre D.M.S.
vedetele care au atins un anumit nivel al celebritatii nu s-au multumit doar cu aclamatiile publicului si castigurile substantiale obtinute in urma activitatii intreprinse in domeniul in care exceleaza. In ideea ca "numele meu vinde orice", starurile si-au asociat imaginea si au investit bani in fel si fel de afaceri care nu aveau nicio legatura cu "scanteia" care le-a facut celebre.


Cum socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din... afaceri, vedetele "ratate" in business au aratat ca si cei puternici sunt doborati la pamant, in special daca au mimat ca se pricep la antreprenoriat.

Bineinteles, numele si notorietatea unei vedete atrage publicul, dar, din pacate pentru celebrii temerari, acest lucru nu garanteaza succesul.

Britney Spears - Restaurantul Nyla
britney_spears_nyla.jpg
printesa pop s-a gandit sa-si descida un restaurant, dupa succesul fenomenal pe care l-a inregistrat in muzica. Astfel, adolescenta blonda preferata a americanilor si nu doar a lor, si-a descis un restaurant: Nyla. Numele a fost ales dupa cele doua orase preferate ale lui Britney: New York si Louisiana. Localul s-a deschis in iunie 2002 in hotelul Dylan din Manhattan. Mancarea servita era inspirata din toate culturile lumii, insa preparata in stil sudic. Restaurantul a primit critici groaznice, a intampinat probleme legale si in scurt timp a inceput sa aiba pierderi financiare. La mai putin de sase luni dupa inaugurare, Britney Spears a incetat orice legatura cu Nyla.

Steven Spielberg - Restaurantul Dive!
steven_spielberg_dive.jpg
Steven Spielberg, impreuna cu CEO-ul Dreamworks - Jeffrey Katzenberg, s-a gandit sa-si rasfranga "magia" si asupra unui restaurant: Dive! Localul era amenajat sub forma de submarin galben. Odata intrati, clientii erau inconjurati de pasarele metalice, indiactoare de presiune si scaune in forma de torpedou. La fiecare jumatate de ora, submarinul simula o cufundare si lumini rosii incepeau sa se aprinda in interior. Primul Dive! s-a deschis in 1994 in Los Angeles si un an mai tarziu, un al doilea restaurant a fost inaugurat in Las Vegas. Meniul era focusat pe "submarin" si prezenta, printre altele, salate "sub-stantiale" sau deserturi "sub-lime". Un venit aditional era generat si din vanzarea de suveniruri. In ciuda succesului initial, Dive! si-a fidelizat cu greu, mai bine zis deloc, clientii. In 1999, restaurantul din Los Angeles a fost inchis si, un an mai tarziu, i-a urmat cel din Las Vegas.

Natalie Portman - Incaltaminte vegana
natalie_portman_pantofi_vegani.jpg
Actrita nascuta in Israel este o militanta pentru drepturile animalelor si poarta doar haine si incaltaminte care nu sunt confectionate din produse animale. La inceputul anului 2008, Natalie Portman a colaborat cu designerul Te Casan pentru lansarea unei linii de incaltaminte "prietenoasa cu animalele". Practic, niciun animal nu era ranit pentru fabricarea acelor pantofi. Potentialii clienti au considerat ca 200 de dolari era un pret prea mare pentru accesoriile de moda, astfel colaborarea a fost sistata din cauza vanzarilor foarte slabe.

Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis si Sylvester Stallone - Planet Hollywood
planet_hollywood_01.jpg
Dupa succesul lantului Hard Rock Cafe, CEO-ul Robert Earl a creat Planet Hollywood. In restaurant, clientii puteau lua masa printre imagini si diverse obiecte care aminteau de filme si emisiuni de televiziune. Reteta era simpla: trei nume arhicunoscute la Hollywood, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis si Sylvester Stallone printre actionari si promotori ai lantului de restaurante. Incapabil sa realizeze profit, Planet Hollywood a fost declarat falimentar in 1999. In incercarea de a mentine afacerea pe linia de plutire, compania s-a axat doar pe partea de turism. Nici aceasta incercare nu a fost incununata de succes si, dupa evenimentele de la 9 septembrie 2001, compania a fost fortata sa apeleze la legea falimentului pentru a doua oara. In momentul de glorie, Planet Hollywood avea peste 80 de restaurante in intreaga lume. In prezent, doar 16 locatii mai sunt deshise.

Surorile Kardashian - Kardul Kardashian
kardashian_kard.jpg
In 2008, Kim, Kourtney si Khloe Kardashian si-au lansat propriul card de credit - Kardul Kardashian. La acel moment, starurile reality-show-ului extrem de popular in S.U.A. s-au declarat incantate ca au sansa sa creeze propriul lor produs financiar. Entuziasmul le-a pierit dupa ce avocatii clientilor au declarat ca taxele cardului sunt foarte mari. Imediat, surorile Kardashian au fost acuzate ca "atenteaza" asupra tinerilor. Kim, Kourtney si Khloe s-au retras imediat din afacere, sustinand ca nu au avut habar de taxele mari ale produsului promovat de ele. starurile au fost ridiculizate pentru ca s-au aventurat intr-un parteneriat despre care nu stiau mare lucru.

Heidi Montag - Heidiwood
heidi-montag-heidiwood-06.jpg
starleta tv s-a folosit de fragila celebritate dobandita in urma show-ului de pe MTV, The Hills, pentru a-si lansa propria linie de moda - Heidiwood. hainele au devenit disponibile pe piata modei in 2008, la preturi ce variau intre 10 si 60 de dolari. Din nefericire pentru Heidi, produsele sale au fost etichetate ca fiind "nepurtabile", "subtiri ca soapta" si "fragile". La doar sapte luni de la lansare, brandul Heidiwood a fost lasat sa "moara".

Claudia Schiffer, Christy Turlington, Elle MacPherson, Naomi Campbell si altele - fashion Cafe
fashion_cafe.jpg
Frumoasele podiumurilor de moda au vrut sa isi incerce farmecele si in domeniul cafenelelor. Astfel a luat nastere fashion Cafe. Sustinute de Tommaso Buti, supermodelele Claudia Schiffer, Christy Turlington, Elle MacPherson, Naomi Campbell si altele au deschis in 1995 primul restaurant in New York, in Rockefeller Plaza. Clientii aveau ocazia sa admire, in local, haine, pantofi si alte accesorii ale supermodelelor, in timp ce la televizoare rulau prezentari de moda. In meniu se regaseau pizza, aripioare de pui, burgeri, toate felurile fiind denumite dupa celebrele manechine. Asocierea dintre supermodele si pizza nu a fost digerata prea bine de public. Restaurantul nu a fost capabil sa isi acopere costurile initiale si a ramas fara bani in scurt timp. fashion Cafe s-a inchis in 1998.

Jennifer Lopez - Restaurantul Madres si linii de moda
jlo_sweetface_afp.jpg
In ideea de a celebra originile sale latine, JLo a deschis restaurantul Madres (Mama) in 2002 in Pasadena, California. Meniul era alcatuit din mancare "latina" si avea preturile intre 30 si 50 de dolari. In ciuda unei clientele extrem de selecte prezenta la inaugurare, Madres si-a dat duhul in 2008. Pe langa restaurant, Jennifer Lopez a esuat si in alte afaceri. Inainte de a deveni un lucru obisnuit ca vedetele sa isi lanseze linii de moda, Lopez a intrevazut potentialul acestei zone de nisa si a lansat propria linie de haine, JLo, in 2003. Au urmat JustSweet (2003) si Sweetface (2005). Toate liniile de moda ale lui JLo au dat faliment. Jennifer este, insa, o femeie ambitioasa si nu se da batuta.

Eva Longoria - Restaurantul Beso si un club
eva-longoria-beso-in-las-vegas.jpg
In 2008, Eva Longoria a facut echipa cu bucatarul vedeta Todd English si au deschis impreuna Beso, un restaurant steakhouse cu tenta latina. Localul din Hollywood a avut succes si in 2009, un alt restaurant, dar si un club, au fost deschise in Las vegas. Acel club pierdea peste 76,000 de dolari pe luna si a acumulat datorii de 5,7 milioane de dolari. In ianuarie 2011, clubul a cerut falimentul si a fost inchis.

Hulk Hogan - Pastamania
hulk_hogan_pasta_mania.jpg
Hulk Hogan si-a asociat imaginea cu Pastamania, un fast food deschis in mall-urile din America. aventura actorului si luptatorului de wresling in lumea culinara a durat mai putin de un an. Insa nu a abandonat "lupta", de atunci Hulk a lansat propria bautura energizanta si burgerii care se prepara la cuptorul cu microunde.

Kanye West - pastelle
kanye_west_pastelle.jpg
Raperul a avut intotdeauna un interes pentru moda si in 2009 si-a facut curaj si a lansat linia de haine pastelle. Totul s-a incheiat foarte foarte rapid. La doar doua zile dupa ce pozele de la sedinta foto au fost postate pe internet, toata afacerea a fost inchisa. Esecul a avut de-a face si cu gestul lui Kanye West de a intrerupe discurul lui Taylor Swift la MTV video Music Awards. In prezent, West a lansat o alta colectie, care a fost prezentata la saptamana modei de la Paris 2011.


Te-ar mai putea interesa: