Cum sa faci fata colegilor de la birou
Publicat Miercuri, 18 mai 2011, de catre D.M.S.
Simti cateodata ca nu-i mai suporti pe colegii de la birou si iti doresti doar ca sa iti termini treaba si sa mergi acasa? Iti spui: "Stau la biroul meu, imi vad de treaba si nu interactionez cu acei oameni".


Colegii de la locul de munca fac parte din viata ta, fie ca iti place sau nu. La orice loc de munca exista anumite tipare in care toti angajatii se incadreaza. Totusi, in situatiile critice, ne intrebam cum de nu am putut sa evitam conflictele, din moment ce cunosteam tipologia celui/celei cu care ne-am contrat.


Solutia nu este sa te izolezi. Cand iesi din afara grupului, te desemnezi singura ca tinta a vorbelor si a barfelor. Intr-un fel e normal sa se vorbeasca despre persoana care face intotdeauna nota discordanta cu grupul.


In acelasi timp, pierzi micile "vesti" din interiorul companiei. Cand iesi la o pauza de cafea cu secretara alfii inevitabil mici "barfe" despre ultimele discutii purtate la "nivel inalt".


Cand vine vorba de divergente intre colegi, nu lua niciodata partea cuiva. Nu te ajuta cu nimic daca crezi ca una dintre parti este indreptatita in conflict. Pentru a avea o cariera de succes, trebuie sa fii abila si sa stii cum sa te departajezi de colegii tai, dar sa ramai alaturi de ei. Fii diplomata, intelege parerile tuturor si mentine o atitudine rezervata.


Evita sa iti barfesti asociatii. Daca te afli intr-o situatie in care incep sa se spuna anumite cuvinte despre o anumita persoana, retrage-te discret. In aczul in care vei spune ceva, zvonul va circula mai departe ca si cum ai fi participat la acea discutie. Este mai sigur sa iti pastrezi reputatia si relatiile, decat sa te afunzi in barfe inutile.


Nimeni nu o vede bine pe colega care zambeste tot timpul, aduce prajituri vineri si il ajuta oricand pe sef. Nici sa fii perfecta nu este prea bine. Oamenilor le plac cei care fac greseli din cand in cand si au zile proaste. Cand esti perfecta, colegii tai vor astepta, daca nu chiar planui, sa o dai in bara.


Nu iti risca locul de munca din cauza greselilor prostesti, insa nu fi nici prima care se ofera voluntara.


Biroul poate fi un loc in care poti avea relatii bune cu cei care lucreaza cu tine. Da, este posibil sa nu empatizezi cu toata lumea, insa incearca sa nu jignesti pe nimeni si nici sa nu te instrainezi. Daca esti impartiala, in final imaginea ta va avea doar de castigat.


Te-ar mai putea interesa: