Cum sa scapi de dependenta de nicotina
Publicat Vineri, 20 mai 2011, de catre R.I.
Sa renunti la nicotina nu este deloc usor, indiferent de cati ani fumezi. Sprijinul prietenilor si familiei iti va fi de folos, dar cele mai importante schimbari trebuie sa vina de la tine. Am realizat un ghid pentru a invinge dependenta de nicotina si pentru a te ajuta sa depasesti obstacolele intampinate in fiecare etapa a acestui proces de renuntare.


 

1. Identifica motivele pentru care trebui sa renunti. Fiecare este diferit, deci noteaza cele mai importante motive pentru tine, cum ar fi sanatatea copiilor tai sau bolile de care poti suferi daca fumezi. Avand un scop clar sau stimulent pe termen lung succesul pare mai usor de atins. 
 
2. Seteaza o data pentru a renunta. Alege o zi cu o saptamana inainte pentru a renunta, dar nu astepta prea mult pentru ca risti sa amani acest lucru de fiecare data. Incepi prin taierea numarului de tigari fumate in cursul acelei saptamani, iar ziua in care ti-ai propus sa nu mai fumezi nu ti se va mai parea atat de grea.
 
3. Impartaseste obiectivul tau. Spunand prietenilor si familiei iti va creste responsabilitatea si ai ocazia sa explici ceea ce ai nevoie de la ei, cum ar fi sa nu fumeze in preajma tau. Incurajeaza un prieten sa renunte cu tine, sa combati orice dependenta este intotdeauna mai usor cu un partener de sustinere.
 
4. Noteaza-ti de fiecare data cand ai cea mai mare pofta sa fumezi , dupa fiecare masa sau in timpul pauzei de lucru. Sa combati orice dependenta este mai usor atunci cand stii ce te poate da inapoi si poti gasi activitati corespunzatoare de inlocuire.
 
5. Fa remarcata aceea zi. Aceasta zi ar trebui sa fie inceputul unei noi vieti, mai sanatoase pentru tine, asa ca fa tot posibilul sa eviti capcanele din datile anterioare. Daca inainte te trezeai, plimbai cainele, luai micul dejun si fumai o tigara inainte de a face dus, trebuie sa-ti schimbi activitatile zilnice. In schimb, incearca sa mancati un baton pentru a prinde putere in timp ce plimbi cainele si fa dus imediat cand te intorci pentru a evita pauzele in care poti fi tentata sa fumezi.
 
6. Incerca lucruri noi si fii mereu ocupat. Orice te impiedica sa fumezi este o  activitate buna. Cateva exemple bune de distragere a atentiei sunt inotul, yoga sau jocuri video, chiar daca esti plictisit. Incearca sa-ti petreci mai mult timp liber intr-un loc unde fumatul este interzis, cum ar fi un adapost pentru animale sau locurile pentru copii.
 
7. Verifica-ti sentimentele. Primele saptamani in care ai renuntat la nicotina sunt dure, asa ca incearca sa scrii emotiile, succesele si ispitele pentru a canaliza energia intr-un mod productiv. continua jurnalizarea pentru mai multe luni astfel incat sa poti vedea schimbarile din viata ta. Daca te intorci vreodata inapoi la fumat, vei avea un jurnal care te va ajuta sa identifici greselile pe care le-ai comis prima data.
 
8. Rasplateste-te pentru fiecare zi in care nu ai fumat. Unii oameni considera o pusculita pentru bani deosebit de util. Pune banii pe care i-ai fi cheltuit pe tigari in pusculita la sfarsitul fiecarei zile. Vei fi uimit sa vezi cat de repede vei economisi pentru o activitate plina de satisfactii cum ar fi sa practici un sport sau sa faci un masaj de relaxare.

 


Te-ar mai putea interesa: