Meniu de sezon, cateva recomandari
Publicat Miercuri, 31 august 2011, de catre D.M.S.
Sunt ultimele zile de concediu din aceasta vara. Este perioada in care ne pregatim sa reluam ritmul normal. Noi mergem la serviciu iar copiii incep scoala.


Este deci cazul sa corectam excesul alimentar din perioada concediului si sa ne pregatim organismul pentru schimbarile climatice care urmeaza. Este important asadar sa avem o alimentatie  echilibrata.     

Alimentatie echilibrata

Ceea ce inseamna 15% proteine, 30% grasimi si 55 % glucide. Adica: fructe, legume, carne si cereale. „Atentie insa, incercati sa reduceti consumul de lactate grase (unt, smantana) si carne grasa de porc si vita. Alegeti, in schimb, grasimi vegetale precum uleiul de masline, de floarea soarelui si produse pe baza acestora. Puteti opta la micul dejun pentru un sendvis cu margarina tartinabila si ardei sau somon. Acestea sunt surse de grasimi nesaturate, de care organismul are nevoie” puncteaza nutritionistul Serban Damian. 

Meniu variat

Asadar, ziua ar trebui sa inceapa cu un mic-dejun copios si bogat in proteine si glucide. 

Ceaiul verde, sendvisurile sanatoase sunt ideale pentru a incepe ziua in forta. 

Fructele sunt recomandate ca si gustari intre mese. Acestea cresc rezistenta organismului si il  hidrateaza. Asta fiindca fructele sunt surse foarte bune de vitamine si minerale.  Puteti alege  mere, bogate in fibre si fructoza - un mar de marime medie, cu coaja, ofera 3 grame de fibre (10% din necesarul zilnic recomandat). De asemenea, perele, caisele si strugurii imbunatatesc metabolismul, contribuie la intarirea sistemului imunitar si sunt necesare pentru cresterea si dezvoltarea normala a organismului.

La fel ca micul-dejun, nici pranzul nu ar trebui sarit. Sunt recomandate salatele, deoarece ajuta la detoxifierea organismului si la fel ca fructele, il hidrateaza. In afara de salata, puteti servi supe sau mancaruri de legume si carne slaba de pui sau vita. 

Seara, sunt recomandate lactatele slabe sau fructele. Spre exemplu un iaur sau o salata de fructe. Acestea sunt gustari ideale fiindca au un aport caloric scazut si un continut bogat in nutrienti necesari organismului. 

Alaturi de o alimentatie sanatoasa si o hidratare adecvata, acordati o atentie sporita si miscarii in aer liber. Un organism sanatos, puternic, echilibrat implica o grija permanenta pentru un stil de viata sanatos. 


Cuvinte descriptive:

Te-ar mai putea interesa: